onsdag 30 mars 2011

Dagisplats



Jaha, då ska man in i den djungeln oxå.. Å inte ska det va enkelt heller, eller är det jag som är lite trög?

Man ska veta nu, flera månader i förväg hur Elliot ska gå på dagis, vilka tider och hur många timmar per dag å vecka. Det kanske skulle va enkelt om man va mammaledig hela dagarna och INTE väntade ett barn till..


Jag kanske jobbar på som jag gör idag å då är det ju 3 dagar i veckan, 8 timmar per dag. Men jag kan ju lika gärna va hemma full tid å då ska han ju inte dit alls... Eller något däremellan..

Å hur fyller man i då? Jag som egen företagare, vilken ska vi fylla i? Räknas jag som föräldraledig eller? Får han va mer eller mindre än 15 timmar i veckan?


Sen ska inkomstuppgifter fyllas i. Myndigheterna har ju redan alla uppgifter för all så varför måste jag fylla i det? De kollar ju ändå upp sen om jag har fyllt i rätt eller fel....

Äh, jag fyller i som jag tror å får väl ringa min revisor ang inkomsten. Fan, man ska vara anställd, va mammaledig full tid så länge man kan, man ska ta sin snubbes alla timmar så lipper det bli problem där om vem som är ledig när å bara vara nöjd med att vara tjej, försörjd och viktigast av allt: glad å tacksam. ( Å lite kåt oxå kan ju vara bra, då är väl alla nöjda????)


De kommer ju ändå ringa upp mig sen om att jag har fyllt i fel så egentligen spelar det väl ingen roll vad man fyller i, eller?


Vilken ska jag sätta ett kryss för? 4 eller 5? Eller 1?


Puss å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar