tisdag 29 mars 2011

Odling

Nu har jag ju äntligen fått tummen ur och börjar ta reda på vad som kan göras å BÖR göras med trädgården i vår/sommar. Bra va?!

I söndags var min gamle gode vän Mie å hennes darling ute å hälsade på hos mig. Han har gröna fingrar så vi tog ett varv i trädgården å han berättade vad jag ska göra. Känns ju himla kul att äntligen känna att man kanske, kanske kan få lite ordning på det där. =)

Så nästa helg förutom lite jobb, övernattning av Ida, besök av Jenny å hennes norrman ska det även hinnas beskärning av äppelträd.

Men nog om det nu, idag ska jag fråga er lite om min odling inomhus nämligen... För ca en vecka sen skaffade jag mig sånna där mini-växthus å planterade gurka, purjolök, tomat och basilika så det stod härliga till. Så här såg det ut då:

Nu har de börjat komma upp.


Min fråga är: Vad gör jag nu? Det är ju för tidigt att plantera ut dom i rabatten. Ska jag stoppa ner dom i en kruka så länge? Å i så fall: ensamma eller tillsammans? Ska jag låta de va kvar i "växthuset" eller vad ska man göra? Gurkan kommer ju snart inte få plats därinne ju...


Nu måste jag väcka min son som har somnat i smutstvätten.. ;)


Puss å kram

5 kommentarer:

  1. Haha, underbara Elliot :)

    SvaraRadera
  2. Sådan far, sådan son... eller? :)

    SvaraRadera
  3. Oj...bra fråga.
    Jag har nämligen aldrig försått något utan alltid sått direkt i jorden ute.
    Men vad jag fattar är gurkan extremt känslig och vill typ bo i växthus, så den kan du väl plantera om och fortsätta ha inne ganska länge. En och en skulle jag tro, för att det ska bli stora och fina plantor.

    Lycka till och låt oss veta hur det går.

    SvaraRadera
  4. Hej, jag är Martin Reed, om du är redo att få en lånekontakt. Benjamin via e-post: 247officedept@gmail.com, WhatsApp: +1989-394-3740 Jag ger kredit till sin tjänst. De ger mig summa 2.000.000,00 Euro till avkastning på 2% avkastning. Inom fem arbetsdagar. Benjamin arbetar med gruppinvesterare till ren lån- och skuldfinansiering vid låg avkastning för att betala dina räkningar eller köpa ett hem eller öka ditt företag. snälla, jag råder alla där ute som är i behov av lån och kan vara pålitliga, pålitliga och kapabla att återbetala vid tidpunkten för medel.

    SvaraRadera