söndag 2 januari 2011

Nytt år!!!!

Kan ju nörja med att berätta att vadet sket sig. Totalt.... Jag förlorade med 3 kg marginal. Bajs....
Men, men. jag är inte större än att jag kan erkänna när jag har fel. Å den här gången hade jag fel. Trodde verkligen att jag skulle klara det, men jag startade tre veckor för sent. Men släng ett nytt vad så är jag på. =)
Men förutom det så började det nya året bra, bla med två små bebisar som är födda. Dels är det Wada som har fått en liten kille och så har Zanna fått en liten tösabit. =)
Tänker inte lägga upp nån årskrönika som alla andra utom väljer att helt enkelt skita helt i det, alla kan ju räkna ut med röven att de två stora sakerna i mitt liv förra året var ju Pyret å att vi flytta till huset...
Hoppas ni hade en bra nyårsafton i alla fall, själva var vi hemma med lite grannar över på mat å dryck å det var himla trevligt.
Har inget nyårslöfte, känns inte som jag behöver nåt faktiskt... Jag röker inte, dricker måttligt, skvallrar inte så mycket, är inte inblandad i några dramor, ljuger inget speciellt och är ju ganska smal nu. Visst, kan man väl gå ner några kilon till men för vem då? Rolle vill ju ligga med mig ändå, så den biten är ju redan klar...
Vilken är ditt nyårslöfte? Å behöver du verkligen ett??
Puss å kram

4 kommentarer:

  1. Inte illa att komma tre kg ifrån bara, imponerande!
    För min del börjar den bistra vardagen i dag med sockerförbud ett tag framöver. Har ju "några" kilo kvar tills jag är nöjd.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År skulle jag skriva också!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år tillbax!!!

    Ja, man ska ju inte hänga läpp, men jag var ju så nära!!!!!!!

    Skriv gärna lite i bloggen om hur det går med ditt sockerförbud. Ganska svårt att hålla va? Tar du bort allt socker eller drar du ner bara?

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Det ska jag absolut göra.
    Jag tar inte bort socker som finns i exempelvis ketchup eller sylt. Äter lite till maten.
    Mest att jag inte äter fikabröd, dricker läsk eller saft, inget godis & snacks osv. Inte så mycket bröd, utan gröt till frukost och yoghurt på kvällen.
    Typ :-)
    I'll let you know.

    Kram

    Ps. Inte svårt om jag sätter klara regler för mig själv. Som att jag t.ex. får äta morötter och dip på fredag. Då nöjer jag mig med det. Klara och tydliga mål och regler, inget lullull...då åker jag dit direkt!

    SvaraRadera