fredag 4 februari 2011

Arg

Nu måste jag bara få spy lite galla. Igen.

Hela den här jävla dan har ju varit helt förjävlig. Från början nästan till slut. Det börjar med att när jag bär ut Pyret till bilen drar jag omkull på blankis som ligger dold under lite snö som kom inatt. Som tur är får jag ju upp Pyret över mig så jag tar hela smällen å han blev bara lite rädd.Själv blev jag ju skiträdd och drog väl i armbågen så jag trodde att den var spräckt. Hela armen domnade bort å jag hade ingen kraft i den överhuvudtaget. Bra början på dan....

Sen när man kommer till jobbet, tar emot första hunden å tror att nu, nu kan det ju bara bli bättre... Nope.

Hunden är så jävla tovig så jag inser ganska snabbt att det här kommer inte gå. Bara att ringa upp kunden å berätta läget. Näe, då har jag ju glömt kundinfo-korten hemma så nåt jävla nummer har jag ju inte. Suck.
Jag får tag på Johanna som åker hem till mig å får tag i numret. Men då svarar inte kunden istället. Fan. Tårarna rinner. Jag har verkligen ingen ork kvar. Vad gör man?
Man gapar å skriker på Rolle som är med på jobbet så till slut får han nog, tar Pyret å går därifrån. Lika bra, kunde verkligen inte hantera nånting just då.
Jag hinner inte bada hunden eller klippa den nåt nämnvärt heller utan i 2 1/2 timmar ägnar jag mig åt tovutredning.
Å det ska jag tala om för er, att orkar ni inte borsta era hundar ska ni fan inte ha några!!!! Eller klipp dom korta å ha dom så. Alltid. Eller köp en korthårig hund. Punkt.

När killen sen hämtar hunden förklarar jag för honom hur allt är å han säger att han förstår å vill komma med hunden en gång i månaden så vi kan få ordning på honom. Låter jättebra säger jag å tror att poletten har trillat ner.

Men 4 timmar senare när jag har parkerat bilen utanför hemma så ringer min telefon. Då är det en tjej som börjar med: Hej, jag vill inte vara otrevlig, men....
Jahaja. Nu kommer det. Hon undrar vad jag gjort med hunden. Varför den inte är badad å att det ser ut som jag bara klippt den under magen å det kan hon ju göra själv. Så jag förklarar för henne lugnt å sakligt att på två timmar hinner man inte så mycket mer än att tovutreda eftersom hunden bara var som en enda filt. Egentligen tar man inte ens emot en sån hund, alternativt tar in den för enbart tovutredning (375kr/timme) eller rakar ner den helt å börjar om från början.
Hon kunde inte förstå hur det kunde ta två timmar, så jag sa att hon var mer än välkommen att vara med och reda ut de där tovorna så fick hon se hur det är. Det var hon inte så intresserad av...
Sen sa jag att det är ägarnas skyldighet att kamma sin hund om dagarna, jag kan ju faktiskt inte trolla. Så jag gav henne tre alternativ:
1. Vara med nästa gång å reda ut skiten
2. Raka ner hunden
3. Gå nån annanstans
Ärligt talat så skiter jag personligen i vilket de väljer. Jag är så JÄVLA trött på folk som inte kammar sina hundar.
Så nu ska jag bli stenhård på den punkten.

Så nu är det ute ur systemet. pjuuuuuuuv, vad skönt!!!

Men det var en sak som inte var skit idag å det var när vi var hos Tomtom å fotade Pyret å hundarna. Länk till honom:

http://tomroberts.se/

Här är lite kort. Vi ska ta ett av avrje å göra svart-vita canvas-tavlor å sätta på vägarna upp till sovrummet. Nice, va?







Nu är det jag, Castro, Nova å en flaska Chapel Hill framför tv. Vi ska se på Let´s Dance. (Ja, jag vet!!!! Trodde ni inte va!!??) Det är väl dags att jag ser det där med, som alla andra utan liv..... Sen ska jag självdö i sängen. Tills jag vaknar imorgon för då ska jag hämta männen i mitt liv inne i stan....

Puss å kram

3 kommentarer:

  1. Jättefina foton!!!

    Tråkig jävla dag...smakade gott med lite Chapel Hill misstänker jag ;-)

    Hmm...Let's Dance ja...det ser inte vi heller. Jag slöglodde på På spåret och sen spelade vi PS3. Gick och la oss vid halv elva som de trötta småbarnsföräldrar vi är ;-)
    Ha ha ha....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Man vill ju bara äta upp dem alltså :)

    SvaraRadera