söndag 18 oktober 2009

Jag är ledsen...

Jag är verkligen det.. Det var ju inte meningen att det skulle bli så här...
Igår åt jag upp Ru:s mamma.

Det enda jag kan göra nu är att säga förlåt och hoppas att ni nånstans längst där inne kan förmå er att förlåta mig...

Men till mitt försvar var jag inte ensam. Det var Elik, Affe och Kajsa oxå.
Vi styckade upp henne i lagom stora bitar, marinerade henne i vitlök, olivolja, (alldeles för mycket) soya och grillkrydda, stekte upp henne på hög värme och lade henne på en klassisk planka med duchessepotatis, bacon och champinjoner. Och hon smakade ljuvligt.

Eller ljuvligt var kanske att ta i, men gott var det.

Vi var lite nervösa innan då vi hade hört att det kunde ha en dragning åt att påminna lite av lever i smaken. Är det något jag verkligen avskyr så är det lever. Men det gick alltså bra till slut. Lite kul att prova på något lite mer exotisk kött. Men som sagt... Förlåt.


Bon Apetit!!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker du ska vara en geting med en svart body med ett gult bälte ( eller gul tejp ) och svarta stumpbyxor/tajts med gula pumps ( lr svarta pumps med gul tejp) och ett diadem där du använder ståltråd och gör dina antenner: Gärna stora svarta brillor till din outfit :)
    Lägg gärna ut dig själv sen på bloggen :)
    Kram sarha

    SvaraRadera
  2. INTE Tyrolen Heidi

    SvaraRadera